Ghidul productivității: strategii de gestionare a timpului care funcționează

Ce este productivitatea?

Să definim productivitatea. Productivitatea este o măsură a eficienței unei persoane care îndeplinește o sarcină. Adesea presupunem că productivitatea înseamnă a face mai multe lucruri într-o zi. Gresit. Productivitatea face ca lucrurile importante să fie făcute în mod consecvent. Și indiferent la ce lucrați, există doar câteva lucruri care sunt cu adevărat importante.

A fi productiv înseamnă a menține o viteză constantă, medie pe câteva lucruri, nu viteză maximă pentru toate.

Modalități simple de a fi mai productivi în fiecare zi

Pasul 1: Gestionează-ți energia, nu timpul.

Dacă stai un moment să te gândești la asta, probabil îți vei da seama că poti iesii mai bine daca faci anumite sarcini în anumite momente. Ce tip de energie ai dimineața? Dupa amiaza? Seară? Stabiliți pentru ce sarcini se potriveste fiecare nivel de energie și oră din zi.

Pasul 2: Pregătiți cu o seară înainte.

Dacă faceți un singur lucru în fiecare zi, atunci petreceți câteva minute în fiecare noapte organizând lista de activități pentru mâine. Când o fac bine, voi prezenta articolul pe care urmează să-l scriu a doua zi și voi dezvolta o scurtă listă cu cele mai importante elemente pe care să le realizez. Durează 10 minute în noaptea respectivă și economisește 3 ore a doua zi.

Pasul 3: Nu deschideți e-mailul până la prânz.

Pare simplu. Nimeni nu o face. Mi-a luat ceva timp să depășesc dorința de a-mi deschide inbox-ul, dar până la urmă am realizat că totul poate aștepta câteva ore. Nimeni nu vă va trimite un e-mail despre o adevărată urgență (un deces în familie etc.), așa că lăsați-vă e-mailul deoparte pentru primele ore din fiecare zi. Folosește dimineața pentru a face ceea ce este important, mai degrabă decât pentru a răspunde la ceea ce este „urgent”.

Pasul 4: Opriți telefonul și lăsați-l într-o altă cameră.

Sau pe biroul colegului. Sau cel puțin, puneți-l undeva care nu este la vedere. Acest lucru elimină nevoia de a verifica mesajele text, Facebook, Twitter și așa mai departe. Această strategie simplă elimină probabilitatea de a fi distras si de a pierde timpul împărțindu-ți atenția între sarcini lipsite de sens.

Pasul 5: Lucrați într-un loc răcoros.

Ați observat vreodată cum vă simțiți adormit și lent într-o cameră fierbinte? Reducerea temperaturii sau mutarea într-un loc mai rece este un mod ușor de a-ți concentra mintea și corpul. 

Pasul 6: așezați-vă sau ridicați-vă în picioare.

Când stai asezat, pieptul tău este într-o poziție prăbușită, iar diafragma te apasă pe fundul plămânilor, ceea ce îți împiedică abilitatea de a respira ușor și profund. Stai drept sau ridică-te în picioare și vei descoperi că poți respira mai ușor și mai complet. Drept urmare, creierul tău va obține mai mult oxigen și vei putea să te concentrezi mai bine.

Pasul 7: Dezvoltați o „rutină pre-joc” pentru a vă începe ziua.

Rutina mea de dimineață începe prin a turna un pahar rece de apă. Unii oameni își încep ziua cu zece minute de meditație. În mod similar, ar trebui să aveți o secvență care vă începe ritualul de dimineață. Această minusculă rutină semnalează creierului tău că este timpul să intri în modul de lucru sau în modul de exercițiu sau în orice mod ai nevoie pentru a-ți îndeplini sarcina. În plus, o rutină pre-joc vă ajută să depășiți lipsa motivației și să faceți lucrurile chiar și atunci când nu vă doriți.

Share this post